Nasze wsparcie działań biznesowych i zarządzania

O skutecznym prowadzeniu interesów i zarządzaniu decyduje wiele elementów, jednak w 90% są one związane z osobowością człowieka – trafnością i jakością posiadanych przez niego kompetencji miękkich, pozwalających m.in. na szybką, obiektywną analizę sytuacji, dobór właściwych reakcji i narzędzi, odpowiednio do potrzeb dobraną retorykę etc.

Wiele potrzebnych w tym zakresie umiejętności, nabywamy wraz z rozwojem zawodowym, poprzez szereg codziennych doświadczeń. Jednak, wielokrotnie mamy do czynienia z sytuacjami, dla nas nowymi, niestandardowymi lub trudnymi. Powodują one wzrost (często negatywnego) napięcia emocjonalnego, które staje się determinantem wszystkich kolejnych reakcji. Pojawia się lęk i nieadekwatna ocena sytuacji, które stanowią bazę naszych późniejszych decyzji.

  • nadmiernie ucieczkowych – będących przyczyną zaniechania działań i/lub powstawania zjawiska tzw. śnieżnej kuli. Szukania szybkich rozwiązań i jeszcze szybszego doznania ulgi.
  • nadmiernie agresywnych – powodujących u naszych oponentów utratę do nas zaufania a tym samym wycofania się ze współpracy, pojawienia się oskarżeń lub/i nałożenia dodatkowych sankcji.
  • nadmiernie wycofanych – które nie tylko zawężają prawidłowe funkcjonowanie procesów psychologicznych (postrzegania, mentalnych, uwagi etc) ale stanowią bezpośrednią przyczynę wielu groźnych dla życia chorób.

Rola naszych specjalistów.

Działania biznesowe oraz zarządzanie to zbiór różnych sytuacji, w których nasi klienci, kierując się zestawem swoich przekonań i uprzedzeń, dokonują na ich podstawie odpowiedniego doboru zachowań i reakcji, który ma na celu przekonanie do siebie adwersarzy i skuteczne rozwiązanie zagadnienia.

Naszą rolą jako specjalistów posiadających odpowiedni zasób wiedzy teoretycznej na temat ludzkich reakcji oraz doświadczenia w skutecznym prowadzeniu działań biznesowych, okołobiznesowych i w zarządzaniu jest odpowiednie przygotowanie naszych klientów do efektywnego przeprowadzenia istotnych dla nich rozmów i negocjacji a także umiejętnego doboru środków do specyficznych okoliczności.

Na czym polegają ustawienia

Nasze działania prowadzone są zawsze w sposób indywidualny. Polegają na praktycznym przygotowaniu klienta do podjęcia zadań we skazanej przez niego sytuacji oraz na przekazaniu niezbędnej (praktyczno-teoretycznej) wiedzy na temat spodziewanych/istniejących zachowań i reakcji ludzi determinowanych przez specyfikę okoliczności.

W ramach usług,  w trakcie treningu symulacyjnego wydarzenia, do którego są przygotowywani, nasi klienci mają możliwość poznania i zrozumienia reakcji i zachowań swoich oponentów. W razie potrzeby otrzymują również od nas specjalistyczne wsparcie, poprzez współuczestnictwo (w formie superwizji) naszych specjalistów w prowadzonych rozmowach i pertraktacjach.

Wielu klientów ceni sobie tę formę nauki, ukierunkowaną na praktyczne rozwiązanie konkretnego problemu. W ramach indywidualnego treningu, konsultacji czy superwizji, mają okazję poznać wiele kruczków i sekretów prowadzenia skutecznych negocjacji oraz sposobu prawidłowej oceny sytuacji. Otrzymując indywidualne wsparcie ze strony specjalistów, nabywają wiedzę pozwalającą na lepsze rozumienie różnych zjawisk społecznych i odnalezienie się w podobnych sytuacjach. Jednocześnie nie tracą cennego czasu na długotrwałe dodatkowe, ogólne szkolenia i warsztaty.

Nasi dotychczasowi klienci najczęściej korzystają z tej formy naszych usług, w przypadku przygotowań do:

  • przeprowadzenia niestandardowych rozmów biznesowych, np. w zakresie podpisywania sporych umów, w tym przedstawicielskich etc.
  • przeprowadzania dużych, długotrwałych kampanii zmierzających do wejścia na nowe rynki lub pozyskania większej ilości kontrahentów.
  • przeprowadzenia zmian restrukturyzacyjnych w podległym przedsiębiorstwie.
  • prowadzenia pertraktacji biznesowych,
  • rozmów zmierzających do podpisania ugody – np. w zakresie odzyskania należności, spłat zadłużenia, zadośćuczynienia w wyniku powstałych niedociągnięć w trakcie świadczenia usług etc.
  • kontaktów z urzędami i innymi instytucjami, których działalność wynika z obowiązujących ustaw (US, ZUS, Sanepid, Sąd, etc);
  • kontaktów z osobami przeprowadzającymi kontrole w przedsiębiorstwie.
  • sytuacji spornych na linii pracodawca-pracownik;
  • sytuacji spornych na linii dostawca-odbiorca usług, towarów, świadczeń, pomocy.

Nasi klienci, z tej formy wsparcia korzystają ze sporym zadowoleniem. Z biegiem czasu zaczyna ona stanowić dla nich jedno z podstawowych narzędzi, wykorzystywane w bieżącej pracy, w tym zmierzającej do podniesienia swojej pozycji na rynku gospodarczym i ekonomicznym.

Z uwagi na specyfikę działań, ta forma wsparcia jest przez nas zawsze prowadzona w siedzibie klienta.

Dzięki temu nasi specjaliści oraz klient, mają bezpośredni dostęp do wszystkich niezbędnych informacji. Ważnym elementem jest również możliwość pracy w warunkach zbliżonych do naturalnych a nie laboratoryjnych. Daje to szansę na bezpośrednie zapoznanie się ze specyfiką biznesową klienta oraz osadzenie poruszanego problemu w szerszym – realnym i pragmatycznym kontekście.